Beste Leden,

Tijd om mij even voor te stellen. Voor wie mij nog niet kent:

Mijn naam is Judith de Wit, 48 jaar jong, geboren en getogen in Lisse. Ik sta op Sportstal De Dijckhoeve met mijn 7 jarige paard Luc (Apache x Oscar) officieel Le Petit Prince van Isendoorn, alias de blonde tornado. Ik start momenteel in de M2 dressuur, wat wij samen met veel plezier doen. Naast Luc heb ik ook nog een 30 jarige pensionado genaamd Luxor (Goya x Waarborg). Die geniet al enkele jaren van zijn actieve pensioen, daar heb ik mee gesprongen, gecrossed en ook gestart tussen de witte hekjes.

Afbeelding1jpgAfbeelding2jpg

Naast de paarden heb ik een bijna fulltime baan bij een van de grootbanken van Nederland waar ik werk als Financial Risk Officer op de afdeling Bijzonder Beheer.  In 2023 heb ik binnen de vereniging de functie van hoofd wedstrijdsecretaris voor de basissport van Hetty Beekhuis overgenomen. Dit houdt in dat je in het wedstrijdseizoen de inschrijvingen goedkeurt, de (voorlopige) startlijst maakt, op de wedstrijddag zelf een deel van de werkzaamheden van het secretariaat op je neemt en de uitslagen ter verwerking bij de KNHS aan moet bieden. Om een kijkje in de keuken te geven hieronder een aantal feitjes over 2023:

  • Wist u dat naar aanloop van de wedstijd met het goedkeuren van de inschrijving en het opmaken van de voorlopige startlijst (doorgaans een week voor de wedstrijd) ik daar gemiddeld 4 uren aan spendeer.
  • Wist u dat met het verwerken van de wijzigingen en het opmaken van de definitieve startlijst daar nog 2 uurtjes bij komen?
  • De dag voor de wedstrijd moet alles klaargemaakt worden. Mappen voor de juryleden, uitprinten van de protocollen en de verdere administratie voor het wedstrijdsecretariaat zodat alles op de dag zelf gesmeerd loopt en jullie alleen nog maar jullie beste beentje hoeven voorzetten ???? Na vaak een lange dag van opstarten van het secretariaat, tellen van de punten op de protocollen, kan ik in de avond de uitslagen op de website zetten en deze ter verwerking aan de KNHS aanbieden. Dat betekent dat ik alles bij elkaar nog 8 uurtjes (afhankelijk van de hoeveel inschrijvingen die dag) bij op kan tellen.
  •  Dat ik daar alleen zelf al, alles bij elkaar opgeteld, bijna 2 dagen per maand aan vrijwilligersuren in heb zitten?
  • Gelukkig heb ik naast, dat ik zelf daar met veel plezier uren aan besteed, op de dag van de wedstrijd hulp van andere leden die helpen op het secretariaat en andere hand en span diensten verlenen zoals schrijven bij de jury’s (wat ook nog eens heel leerzaam is). Zonder jullie hulp kunnen wij dit niet organiseren!
  • Daarbij zijn de penningmeester (Marian ‘t Lam), secretaris (Esther de Vries) op de achtergrond ook nog druk bezig geweest met de financiën en het regelen c.q. contact onderhouden met de juryleden en niet te vergeten Feline Wiltenburg voor het regelen van de vrijwilligers.
  • Bedenk dat er in het wedstrijdseizoen (april/september) iedere maand een wedstijd is.
  • Jullie kunnen ons helpen door je in het seizoen aan te melden als vrijwilliger. Met 70 startende leden waarvan er 23 op Sportstal De Dijckhoeve staan zou dit appeltje eitje moeten zijn. In totaal hebben wij bijna 100 leden. Als je enige bijdrage kan leveren help je de vereniging hier enorm mee en het is ook nog eens hartstikke leuk en gezellig. Zo krijg je ook een kijkje in onze keuken en kunnen wij je laten zien hoe het allemaal werkt op een wedstijddag. Bij hulp van 4 uurtjes (kan ook verdeeld worden over meerdere dagen) krijg je een gratis start of iets anders leuks van ons. Wij zijn met alle hulp heel erg blij.
  • Wist u ook dat tijdig (minimaal een week voor de wedstrijd) inschrijven voor onze planning met de juryleden erg fijn is.
  • Afmelden voor de sluitingstermijn kan zonder kosten?
  • Wij als bestuur van de vereniging doen alle werkzaamheden onbetaald maar dat er voor de juryleden, toezichthouders en het opbouwen van de wedstrijdring wel kosten in rekening gebracht worden. Maar geloof me hier worden ze niet rijk van…..
  • Je speciale wensen mbt tot starten, zoals vroeg/laat/in de buurt bij iemand bij de opmerkingen bij je inschrijving kan vermelden? Wij proberen hier echt altijd rekening mee te houden.
  • Niets is zo vervelend om wensen van deelnemers te horen na plaatsing van de voorlopige startlijst.
  • Wij wel altijd met de Z rubrieken moeten beginnen ivm opbouw van de ringen.
  • Vragen, afmeldingen en andere wensen via info@rvdijckhoeve.nl en niet via sms, WA, privéberichten, messenger, rooksignalen of aanspreken op stal want ik ben ook maar een mens en in de inleiding staat hoe jong ik ben en vergeet ik nog wel eens dingen.
  • In het wedstijdseizoen check ik iedere dag de mail en probeer binnen 24 uur te antwoorden. Check daarbij je spambox eens als je denkt dat het lang duurt.
  • Op de wedstrijddag zelf is de Black Bess open voor een heerlijke versnapering: broodje, kopje koffie of een lekker fris drankje met riant uitzicht op de wedstrijdringen.
  • Wij in 2023 door verschillende leden op de wedstrijden geholpen zijn en dit was goed voor 110 uur in totaal (!!)
  • In 2023 zijn er bij benadering 360 starst geweest.
  • Er 239 winstpunten zijn verdiend. Er werd zelfs voor dubbelwinst of driedubbelwinst gereden.
  • Prijswinnaars altijd hun blijk van waardering geven over ons zeer ruime assortiment aan keuze op de prijzentafel.
  • Binnenkort zullen wij de wedstijden voor 2024 aan gaan vragen, wij zullen de data daarna bekend maken.
  • Mogen wij weer op jullie rekenen als deelnemer en vrijwilliger in 2024? Wij gaan als bestuur even genieten van een rustigere winterperiode om daarna weer vol goede moed het nieuwe wedstrijdseizoen in te gaan.

Afbeelding3jpg